Hi ha molta diversitat en l'ús de les TIC en l'àmbit familiar. Alguns alumnes disposen d'ordinador personal i accés a Internet, mentre que uns altres comparteixen un ordinador amb la resta de la família o no disposen d'ell.
També, podem observar que dins de les famílies pot haver-hi diferents punts de vista respecte a que ús han de fer els fills de les noves tecnologies. Els pares no podem oblidar que els fills han de fer un ús sa i raonable de les diferents tecnologies.
En aquest sentit, a les aules els professors es troben amb famílies molt diferents entre si. Per tant, tenen una labor orientadora molt important. El professor ha de tindre en compte els següents aspectes:
![]() |
| LES XIQUETES I LES TIC |
- Disposar o no de Tics no pot ser símbol d'estatus social amb la finalitat d'evitar tot tipus de discriminació o rebuig.
- El docent ha de tindre en compte que no tots els alumnes poden tindre accés a tot tipus de recursos i, per tant, ha de facilitar el desenvolupament normal de les tasques.
- La informàtica és important tant per als xiquets com per a les xiquetes. El docent ha de rebutjar la idea que les noves tecnologies són temes d'homes i no de dones. Aquesta idea moltes vegades procedeix de l'àmbit familiar i el professor ha d'ajudar per a evitar aquesta desigualtat.
- .El professor ha d'ajudar els pares per a establir quals són els temps dedicats a l'ús de les noves tecnologies, així com que continguts són els apropiats.
D'altra banda, els pares han de tindre en compte els següents punts:
![]() |
COMPARTIR L'ÚS DE LES NOVES TECNOLOGIES |
- Conèixer l’entorn: només coneixent l’entorn podrem actuar correctament amb els nostres fills. És important que els pares tinguem un cert coneixement sobre aquest tema. Per tant, és interessant que coneguem el funcionament d’un ordinador, navegar per Internet, manejar les xarxes socials...
- Conèixer els hàbits del nostre fill/a: analitzar com utilitza el nostre fill aquestes eines (continguts, temps, horaris...).
- Interactuar amb ells: compartir l’ús de les noves tecnologies amb els fills.
- Espai comú per a les TIC: els recursos estiguen en una zona comú de la casa. Això, facilita un ús transparent i més sa.
- Mesures de seguretat: per a evitar l’accés a informació no adequada.



Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada